Κανονισμός Σχολείου
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
49ου Δ. ΣΧ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ
? Η προσέλευση τους στο σχολείο
Για το κλασικό ωράριο λειτουργίας η προσέλευση πραγματοποιείται από 8:00-8:10 πμ. Αν υπάρχει πρωινή ζώνη ολοήμερου, οι μαθητές, -τριες μπορούν να προσέρχονται από τις 7:00. Η εφημερία το πρωί ξεκινάει στις 7:55, οπότε θα υπάρχει εκπαιδευτικός να παραλαμβάνει τα παιδιά.
Μαθητής ή μαθήτρια που δε θα προσέλθει εγκαίρως το πρωί (αφού κλείσει η εξωτερική πόρτα), θα πρέπει να ενημερώνει τη Δ/νση του σχολείου πριν μπει στην αίθουσα διδασκαλίας.
? Τόσο πριν την πρωινή προσευχή όσο και στα διαλείμματα όλα τα παιδιά θα παραμένουν στην αυλή και όχι στους διαδρόμους ή τις αίθουσες διδασκαλίας, εφόσον ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος (για τον οποίο θα πρέπει να ενημερώνεται ο εφημερεύων εκπαιδευτικός ή η Δ/νση του σχολείου).
? Η αποχώρηση από το σχολείο
Η αποχώρηση γίνεται με ευθύνη των γονέων-κηδεμόνων κατά την ώρα λήξης του ημερήσιου πρωινού ωραρίου (13:15 για όλες τις τάξεις) ή του προγράμματος του ολοήμερου (15:00 ή 16:00).
Οι μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Α, Β, αποχωρούν μόνο με συνοδεία γονέα-κηδεμόνα.
Οι μαθητές και μαθήτριες των υπόλοιπων τάξεων Γ, Δ, Ε, ΣΤ, αποχωρούν είτε με είτε χωρίς συνοδεία γονέα-κηδεμόνα , αλλά στη δεύτερη περίπτωση μετά από υπεύθυνη δήλωσή του.
Για πρόωρη αποχώρηση παιδιού ενημερώνεται από τον γονέα-κηδεμόνα η Δ/νση του σχολείου και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός.
Η αποχώρηση απ? το πρόγραμμα του ολοήμερου θα γίνεται σύμφωνα με τις ώρες, που οι γονείς των παιδιών που το παρακολουθούν έχουν δηλώσει στη σχετική αίτησή τους.
Με εξαίρεση τα παραπάνω, έξοδος μαθητών από το σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ.
? Για πλήρη συμμετοχή τους στο σχολικό πρόγραμμα απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση στο σχολείο του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) έως το τέλος του Σεπτεμβρίου.
? Έχουν δικαίωμα να απαιτούν από όλους να σέβονται τα δικαιώματά τους ως παιδιά.
? Αποφεύγουν τη χρήση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματικής ή λεκτικής).
? Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο χώρο του σχολείου κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό.
? Θεωρείται υποχρέωση τους να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις και τα προγράμματα της σχολικής ζωής
(εκπαιδευτικές εκδρομές, γιορτές, ανακύκλωση, παρελάσεις?).
? Θεωρείται και δική τους υποχρέωση ο σεβασμός του σχολικού χώρου (κτίριο και εκπαιδευτικά υλικά): να τον κρατούν καθαρό, να μην προκαλούν αδικαιολόγητες φθορές και να τον χρησιμοποιούν για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.
? Η συμπεριφορά στις τουαλέτες
Τις τουαλέτες θα τις χρησιμοποιούν για τις φυσικές τους ανάγκες και μόνο, χωρίς να ενοχλούν τα άλλα παιδιά που, επίσης, βρίσκονται στον ίδιο χώρο και θα τις αφήνουν όσο πιο καθαρές γίνεται μετά τη χρήση.
? Η συμπεριφορά στις βρύσες
Στις βρύσες θα πρέπει να επιδεικνύουν υπομονή και σεβασμό στην προσπάθεια ιδιαίτερα των παιδιών μικρότερων τάξεων να πιούν νερό ή να πλυθούν. Το νερό χρησιμοποιείται για τις φυσικές ανάγκες των παιδιών και όχι για παιχνίδι ή πειράγματα.
? Η συμπεριφορά στις σκάλες
Είναι ευθύνη όλων να μην τρέχουμε και να βγάζουμε δυνατές φωνές ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας τις εσωτερικές σκάλες του κτιρίου και να μην σπρώχνουμε όποιον άλλο προσπαθεί να κάνει το ίδιο. Διαφορετικά αυτή η διαδικασία γίνεται πολύ επικίνδυνη, ιδίως για τα παιδιά των μικρών τάξεων.
? Η συμπεριφορά στο κυλικείο
Τα παιδιά που προσπαθούν να ψωνίσουν από το κυλικείο του σχολείου θα πρέπει να δημιουργούν σειρά χωρίς φυσική ή λεκτική βία και να παραχωρούν προτεραιότητα στα παιδιά της Α και Β τάξης.
? Οφείλουν να τηρούν τους ειδικούς κανόνες και τις συνέπειες της παραβίασής τους που συμφωνήθηκαν μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων για τα διαλείμματα και τις κοινές συνευρέσεις με όλα τα παιδιά του σχολείου:
o Αφού χτυπήσει το κουδούνι δε θα μένουν εντός του κτιρίου, εκτός αν τους επιτραπεί.
o Θα αποφεύγουν το τρέξιμο πάνω στις κερκίδες.
o Δε θα παίζουν παιχνίδια που μπορεί να βάλλουν σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλα παιδιά ή παιχνίδια που δεν επιτρέπει ο Σύλλογος Διδασκόντων.
o Δε θα παίζουν στις τουαλέτες.
o Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων θα προσέχουν τα παιδιά των μικρότερων.
o Θα σέβονται και δε θα δυσκολεύουν τα παιδιά του 2ου Ειδικού Σχολείου.
o Δε θα δημιουργούν προβλήματα στα παιδιά του 30ου Δημοτικού Σχολείου.
o Θα εφαρμόζουν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ: Όποιο παιδί του Σχολείου μας παραβαίνει στη διάρκεια διαλείμματος αυτούς τους
ειδικούς κανόνες, αλλά και τους υπόλοιπους κανόνες συμπεριφοράς για μαθητές και
μαθήτριες θα έχει τις παρακάτω συνέπειες:
o Θα κάθεται σε σημείο της αυλής και για χρονική διάρκεια που θα ορίζουν οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί. Δε θα χάνει το διάλειμμα, αλλά θα περιοριστεί η ενεργητική συμμετοχή του
σ? αυτό.
o Θα του αφαιρούνται από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς παιχνίδια ή αντικείμενα (λόγω κακής τους χρήσης ή παράβασης του κανονισμού) και θα παραδίδονται στο δάσκαλο/ στη δασκάλα της τάξης ή στη Διευθύντρια του σχολείου. Από εκεί θα τα παίρνει πίσω στο τέλος
του πρωινού προγράμματος.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
? Θα πρέπει να παραδίδουν και να παραλαμβάνουν το παιδί τους εντός του προβλεπόμενου ωραρίου (χρόνος πρωινής προσέλευσης και μεσημεριανής αποχώρησης) από την εξωτερική κύρια είσοδο του σχολείου σε καλό καιρό και από την εσωτερική σε περίπτωση βροχής. Μόνο οι γονείς της Α τάξης θα μπαίνουν το πρωί να αφήνουν τις τσάντες των παιδιών τους στην πόρτα του ασανσέρ και θα παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από την αίθουσα διδασκαλίας της Α τάξης στο σχόλασμα.
? Η κύρια είσοδος του 49ου Δημοτικού Σχολείου είναι η ανατολική (προς το τείχος). Για την πρωινή προσέλευση οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να χρησιμοποιούν και τη δυτική (στο κυλικείο). Για τη μεσημεριανή αποχώρηση θα χρησιμοποιείται η δυτική εξώπορτα (από τη μεριά του κυλικείου), επειδή από την ανατολική πόρτα υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση αυτοκινήτων και πεζών που έρχονται να πάρουν τα παιδιά τους όχι μόνο του Σχολείου μας αλλά και του διπλανού 30ου Δημοτικού.
Όσοι γονείς-κηδεμόνες έχουν συστηματικά σοβαρό πρόβλημα έγκαιρης αποχώρησης του παιδιού
τους θα παρακαλούσαμε να το δηλώνουν στη Δ/νση του Σχολείου για να βρεθεί από κοινού μια λύση.
? Σύμφωνα με την αριθμ. 139808/Δ1/31-08-2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα “Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2016-17″, οι εφημερεύοντες εκπ/κοί υποδέχονται τους μαθητές στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Στο διάστημα της προσέλευσης των μαθητών στο Σχολείο (08:00-08:10) κανείς άλλος δεν παρευρίσκεται εντός του χώρου του Σχολείου εκτός από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Στις 08:10 με το κουδούνι οι εφημερεύοντες κλείνουν την πόρτα και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο για την προσευχή, τις ανάλογες ανακοινώσεις κ.λ.π.
? Οφείλουν να ενημερώνουν τη Δ/νση του σχολείου για πολυήμερη (άνω των 2 ημερών) απουσία του παιδιού ή για σοβαρό πρόβλημα με την υγεία του που εμποδίζει την απρόσκοπτη συμμετοχή του στο σχολικό πρόγραμμα.
? Καλό είναι να συνεργάζονται τακτικά με τους εκπαιδευτικούς του παιδιού για την πρόοδό του ή για πιθανά
προβλήματα και ανάγκες που προκύπτουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Για το λόγο αυτό κάθε εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε εβδομάδα για ενημέρωση γονέων-κηδεμόνων.
? Οφείλουν να έχουν προσκομίσει το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή πλήρως συμπληρωμένο έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Διαφορετικά το παιδί τους θα παρακολουθεί μόνο το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, δε θα συμμετέχει στις δραστηριότητες του και πιθανόν να μην βαθμολογηθεί γι? αυτό το μάθημα στο αντίστοιχο τρίμηνο.
? Για αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται στο πλαίσιο του τμήματος θα πρέπει να συζητάνε πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και, αν χρειαστεί, και με τη διευθύντρια του σχολείου.
? Οφείλουν στο χώρο του σχολείου να φέρονται ευγενικά σε όλους και να μην κάνουν παρατηρήσεις και σχόλια σε μαθητές και μαθήτριες.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
? Η υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ξεκινάει στις 7:55 πμ και τελειώνει 5 λεπτά μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος.
? Ορίζουν συγκεκριμένη ημέρα και ώρα για συνάντηση με τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών-τριών της
ευθύνης τους, όπου τους ενημερώνουν για θέματα που αφορούν το παιδί.
? Εκτός όλων των άλλων διδακτικών και παιδαγωγικών φροντίδων δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
? Οφείλει να δίνει και αυτό ιδιαίτερη προσοχή στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών, να σέβεται την προσωπικότητά τους και να αποφεύγει παρατηρήσεις και σχόλια προς μαθητές και μαθήτριες που είναι εκτός του ρόλου και των καθηκόντων του.
? Φροντίζει να συμβουλεύει και να βοηθάει την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα καθαριότητας και τάξης στους σχολικούς χώρους.
Αποφασίστηκε και συντάχθηκε
από το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου
μετά από σχετική συνεννόηση
με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και τους μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου.
Η εφαρμογή του ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2014 και επικαιροποιείται κάθε σχολική χρονιά!